image

کنترل تردد هوشمند

کنترل و اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک

امروزه در شهرهای بسیاری از جمله تهران، ورود خودروها به مناطق معینی با هدف کنترل ترافیک محدود می شود. استفاده از روش های سنتی (بکار گیری نیروهای پلیس) بدین منظور بسیار پرهزینه و کم دقت است. استفاده از فنآوری های جدید از جمله سامانه های هوشمند تشخیص پلاک خودرو به منظور کنترل و اخذ عوارض می تواند بسیار مفید واقع شود. دوربین های تشخیص هوشمند پلاک خودرو در تمامی مبادی ورودی به مناطق تعریف شده نصب شده و ورود و خروج هر خودرو به صورت اتوماتیک و هوشمند ثبت می شود. عوارض ورود به مناطق تعیین شده نیز توسط سیستم های نرم افزاری دولت الکترونیک به اطلاع راننده رسانده می شود.

 

اخذ عوارض جاده ها و بزرگراه ها به صورت خودکار

از انجا که وجود موانع بر سر راه خودروها در عوارضی ها باعث کند شدن حرکت، ایجاد ترافیک و به تبع آلودگی محیط زیست می شود، را ه های مختلفی برای حذف موانع موجود در عوارضی ها پیشنهاد شده است. یکی از این راه حل ها استفاده از سامانه تشخیص پلاک خودرو می باشد. در این راه حل خودرو ها بدون نیاز به توقف، از عوارضی عبور می کنند و سامانه تشخیص پلاک خودرو شماره آن ها را ثبت میکند براساس شماره پلاک عوارض مربوطه محاسبه می شود و راننده ملزم به پرداخت عوارض در زمان مشخص خواهد بود در صورت عدم پرداخت عوارض در زمان مقرر خودرو طبق قانون جریمه خواهد شد.

 

شناسایی سریع خودروهای مسروقه

یکی از کاربردهای مهم سیستم اتوماتیک شناسایی پلاک خودرو، شناسایی خودروهای مسروقه و فرد سارق می باشد. بدین منظور کافیست پلاک خودرو مسروقه به اطلاع پلیس رسانده شود. سپس این خودرو در لیست سیاه قرار گرفته و به محض شناسائی شدن توسط دوربین های پلاک خوان، پلیس می تواند سارق خودرو را در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر نماید.

 

کنترل مرز ها

سامانه تشخیص هوشمند پلاک خودرو آیکین با ثبت دقیق و سریع شماره خودروهای عبوری از مرزهای کشور و نیز استان ها، می تواند اطلاعات مهمی در جهت افزایش امنیت کشور در اختیار نهادهای نظارتی مربوطه قرار دهد.

بیایید با هم چیزی شگفت آور بسازیم!